Poslovi i zadaće pedagoga definiraju se na nekoliko razina: u odnosu na dijete, roditelje, odgojitelje, te društveno okruženje. Pored toga, pedagog obavlja i ostale poslove: bibliotečno-informacijske, poslove dokumentiranja odgojno- obrazovne djelatnosti itd.
Što radi PEDAGOG u vrtiću u odnosu na DIJETE?
- Sudjeluje u upisu nove djece te formiranju odgojno- obrazovnih skupina
- Sudjeluje u otkrivanju i praćenju razvojnih potreba djeteta
- Sudjeluju u identifikaciji i planiranju/programiranju rada djece s posebnim potrebama
- Predlaže oblike i načine obogaćivanja odgojno- obrazovnog procesa u cilju podizanja kvalitete djetetova boravka u vrtiću
- Predlaže inovacije, suvremene metode i oblike rada koji će doprinijeti razvoju djece
Što radi PEDAGOG u vrtiću u odnosu na ODGOJITELJE?
- Sudjeluje u planiranju i valorizaciji odgojno- obrazovnog rada
- Sudjeluje u ostvarivanju programa stručnog usavršavanja
- Organizira stručne aktive (usavršavanje) unutar ustanove
- Radi s pripravnicima prilikom ostvarenja pripravničkog programa
- Podrška odgojiteljima u istraživanju i unapređivanju vlastite odgojno- obrazovne prakse
Što radi PEDAGOG u vrtiću u odnosu na RODITELJE?
- Pruža stručnu pomoć u odnosu na pitanja vezana za odgoj djece
- Predlaže i sudjeluje u provedbi raznovrsnih oblika suradnje i komunikacije
- Potiče aktivno sudjelovanje roditelja u odgojno- obrazovnom procesu
- Informira i upućuje roditelje o odabiru najpogodnijeg programa za dijete (kraći i obogaćeni programi)
Što radi PEDAGOG u odnosu na DRUŠTVENU SREDINU?
- Redovito surađuje s društvenom sredinom u organizaciji i obogaćivanju rada ustanove
- Upoznaje i informira društvene čimbenike s obilježjima odgojno-obrazovnog rada
Što radi PEDAGOG u suradnji sa STRUČNIM TIMOM VRTIĆA (psihologom i logopedom)?
- Sudjeluje u planiranju i valorizaciji svih sudionika odgojno- obrazovnog procesa
- Provodi akcijska pedagoška istraživanja s ciljem istraživanja i unapređivanja pedagoške prakse
- sudjeluje u stručnom usavršavanju odgajatelja
Što radi PEDAGOG u svakodnevnoj praksi rada VRTIĆA?
- svakodnevno obilazi odgojne grupe, prati aktivnosti djece i odgajatelja s odgajateljem prati ponašanje djece u grupi, te prema potrebi kontaktira psihologa
- partner je s odgojiteljem u reorganizaciji prostora
- razgovara, vodi stuučne rasprave odgojitelja te savjetuje po potrebi o pojedinim područjima svakodnevnog rada odgojitelja
- predlaže stručnu literature, slikovnice, nove ideje vezane za odgojno-obrazovni rad s djecom
- sudjeluje na roditeljskim sastancima
- sudjeluje u stručnom usavršavanju odgojitelja
- sudjeluje s uvođenju odgojitelja pripravnika u odgojno-obrazovni rad
Pripremila: Julia Radoslović, pedagoginja