U ljetnim mjesecima (srpanj i kolovoz) rad u dječjem vrtiću se organizira sukladno anketi o potrebama roditelja za boravkom djeteta u dječjem vrtiću. Na osnovu potreba roditelja organizira se rad i korištenje godišnjih odmora svih djelatnika (stručne službe, odgojitelja, tehničkog osoblja). Osim toga, ljeto je i vrijeme kada se u dječjem vrtiću obavljaju razni radovi – ličenje zidova, mijenjanje dotrajalog namještaja, podova, brušenje, lakiranje, sanacije, rekonstrukcije itd.

Organizacija rada prema kriteriju – što je najbolje za djecu

Iako nije uvijek lako udovoljiti i pomiriti sve navedene kriterije, stručni djelatnici dječjeg vrtića čine ono što je u interesu djece i što je najbolje za njih. Rad s djecom u spojenim odgojnim skupinama je drugačiji i ima svoje specifičnosti i razlikuje se od onoga na što su roditelji naviknuti kroz cijelu pedagošku godinu te često dolazi do frustracije i nerazumijevanja. Roditeljima je teško shvatiti izmjenu odgojitelja, promjenu prostora i neka drugačija pravila, ali to je ljetna organizacija rada sa svojim specifičnostima.

Odgojno-obrazovni rad tijekom ljeta specifičan je zbog uvjeta i načina organizacije. Aktivnosti i igre prilagođavaju se vremenskim uvjetima pa se u najvećoj mjeri odvijaju tijekom jutarnjeg boravka na zraku u skladu s protokolom postupanja i preporukama za zaštitu od vrućine. Djeci je tijekom boravka u dvorištu omogućeno koristiti sredstva primjerena za ovo doba godine (voda, pijesak i sl.)

Ljeto u vrtiću – svojevrsna ponovna adaptacija

Za mnogu djecu ljeto može biti stresno zbog uvjeta u kojima se odvija. Naime, ovaj period se može usporediti s procesom adaptacije jer djeca obično borave u novom prostoru, okružena novim i nepoznatim prijateljima i odgojiteljima. Zato je važna kvalitetna priprema djece na novu situaciju, a to je zajednička obveza roditelja i odgojitelja.

Što možete napraviti?

  • Razgovarajte s djetetom o novoj situaciji, objasnite mu promjene koje ga očekuju i ohrabrite ga da za sva pitanja i nedoumice se može obratiti novim odgojiteljima.
  • Prilikom dolaska prve dane ostavite si dovoljno vremena kako bi zajedno upoznali novi prostor, pronašli odgojnu skupinu gdje će dijete boraviti i odgojitelja s kojim ćete ga ostaviti.
  • Dobro proučite raspored boravka djece, ako vam je objekt nepoznat informirajte se kod odgojitelja gdje trebate ostaviti djetetove stvari i svakako upoznajte dijete s tim.
  • Važno je znati ime odgojne skupine iz koje dijete dolazi, kako bi olakšali novim odgojiteljima.
  • Kožu djeteta zaštitite kremom za sunčanje i pokrivalom za glavu kako bi na suncu uživala sigurno i bezbrižno.
  • Dječji vrtić ima svoj protokol vezan za ljetnu organizaciju rada i prenošenje informacija o djeci i nekim specifičnim potrebama svakog djeteta, ali nije loše prilikom dolaska te potrebe napomenuti odgojitelju i usmeno, posebno ako su to zdravstvene poteškoće (febrilne konvulzije, astma, metaboličke bolesti – prehrana bez glutena, nutritivne alergije i sl.).
  • Odgojiteljima puno znače informacije o vašem djetetu i njegovim potrebama te je potrebno podijeliti s njima važne informacije, što im uvelike olakšava rad i upoznavanje vašeg djeteta.

Ljetna organizacija rada je nova i stresna situacija i za odgojitelje jer su i oni u novom prostoru okruženi nepoznatom djecom za koju su odgovorni i o kojoj se trebaju brinuti. Zbog svega već navedenog rad s djecom u spojenim odgojnim skupinama je drugačiji od onoga na što smo naviknuti kroz cijelu pedagošku godinu i realno je očekivati da će djeca negodovati i da im je potrebno vrijeme da se naviknu na novu odgojnu skupinu i odgojitelja. Isto tako je nerealno očekivati od nepoznatih odgojitelja jednaki pristup i informacije o svom djetetu kao od svog matičnog odgojitelja s kojim se družite cijelu godinu i bilo je potrebno vrijeme da se upoznate. Stoga budite pozitivni i imajte povjerenje u odgojitelje kao stručne i kompetentne profesionalce te u stručni tim dječjeg vrtića koji prvenstveno vodi brigu o potrebama sve djece i u skladu s tim organiziraju rad.

S ljetnom organizacijom rada započet ćemo od 4. srpnja 2022. godine.

Pripremile: Marija Lisica, psihologinja

      Julia Radoslović, pedagoginja